Utkast: Sep. 18, 2013
Vi har fortsatt läsa vidare om klasser, läst i böckerna vi lånat samt använd oss av internet. Vi har funderat över hur klasskillnaderna egentligen ser ut i Sverige, ökar eller försvinner dom?
Sedan har vi även ändrat lite tankar om redovisning/fotoutställningen också. Istället för att ha tio olika bilder på tio olika situationer i samhället uppradade, en bonde, en golfare och en tiggare osv. har vi bestämt för att ha lite mer genomtänkta bilder. Två olika klasser i en bild, byta ut något i bilden från en annan klass. Bilden på bonden kan bära en hög hatt istället för en arbetarhjälm t.ex. Om det reageras på detta betyder ju det att vi har olika klasser i samhället, annars hade väl inte den höga hatten sett konstig ut i bilden?
Vi kommer framåt!
Sedan har vi även ändrat lite tankar om redovisning/fotoutställningen också. Istället för att ha tio olika bilder på tio olika situationer i samhället uppradade, en bonde, en golfare och en tiggare osv. har vi bestämt för att ha lite mer genomtänkta bilder. Två olika klasser i en bild, byta ut något i bilden från en annan klass. Bilden på bonden kan bära en hög hatt istället för en arbetarhjälm t.ex. Om det reageras på detta betyder ju det att vi har olika klasser i samhället, annars hade väl inte den höga hatten sett konstig ut i bilden?
Vi kommer framåt!